Thursday, February 12, 2009

To ThE NexT STeP~!

Now.. umor ku dah berusia 21 tahun 1 bulan 27 hari.... (waktu post ini dipostkan) heheh.... xmok ku ngaku umor 22.. Haahah~ Age is just a number.. .Forever Young bebeh~!!! Walaupun dah layak mengundi.. tapi xda gk pilihanraya... HuHu!~! Start kecik... ku masok sekolah rendah kat SRB St. Luke ( Kini SK St. Luke), lkak ya.... dapat sambung sekolah menengah... di SMK St. Luke... Before ya, ada tawaran gi Kolej Abdillah... ku tolak bah.... Hee... Xda bezanya study cney2 pun~ Abis form 5, aku pun mendapat tawaran f.6 si SMK Simanggang... x lamak ku sia... 3 minggu jak rasanya... keja monteng jak... heheh... sbb ku konfiden dapat sambung pegi diploma. Time isi borang upu, smua ku isi UiTM... xda sigek pun mengena... last2... sambung juak ku Diploma Perhutanan di Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu. 2008, aku pun abis belajar...grade... berkonvo... eheheh... bangga mak bapak ku aih~ Banyak juak orang baru ku temu, naa..kan... Rezeki menyebelahi ku juak time ku abis study ya... Sarawak Forestry bukan Internship Program ya... Aku pun join, ikut assesment, ikut interview... terpilih juak dari 200 resume yang dihantar.


HuHu.... Rezeki agik... Aku pun menjalani latihan selama 6 bulan... sia siney ku pegi.. bnyak tmpat baru... orang baru dikenal... heee.... Sampai laa 4 Februari ria... genap laa 6 bulan tempoh latihan... Dan tempat posting ditetapkan... Sekali lagi... di umum kan... Aying ditempatkan sebagai Ranger, Enforcement & Protection di Lanjak Entimau Wildlife Sanctuary (LEWS). Tottaly Protected Area terbesar di Sarawak towk... Haaa..... Sia jaga orang utan... Orang curi kayu..ku tembak klak~ Haaa~ Ya la kerja ku klak.... Sia xda line.. diingatkan..xda line.. Bestfren2 di Sri Aman, sama kelas, di UPMKB, diingatkan... sukar untuk mencari aku lekak towk... xda line sia... Perjalanan mengambil masa sehari baru sampai tmpat ku ya~ HuHu.. Best nak? Balit ku kelak, boh lupa aku... mok ktkorg x kenal ku gk hoo~? heheh.... xpa... ku xkan lupak ngan ktkorg~ Daaa~ Post terakhir ku dari Sri Aman... dgn harapan V-Sat di LEWS dapat beroperasi... HeHe~ Soo.. this is my destiny... tok laa pekerjaan aku~ Tok laa pilihan ku... tok tok siok..siok matok padi... To all my friends.. Doakan kesejahteraan aku kat sia klak.... kesihatan aku... (klak ada juak ktkorg merasa aek nyaman time gawai... time xmas dirumah ku...ahahaha~!!)

No comments: