Friday, September 18, 2009

CHiCKeN PoX ooOOoo CHiCKeN PoX~


Akhirnya... Sepanjang idup aku... aku pun kena jugak akhirnya penyakit yang dinamakan DEMAM CAMPAK... HiHi.... dgn nama lainnya, Chicken Pox..Pox Haa... Bukan Pork~! Gara2 demam nya ya... 2 kali aku pengsan kat pasar song. 1st pengsan time mok ngambi duit kat ATM BSN... aiyo.... Nait jak step atm ya...palak ku sejuk jak rasanya..hitam... Then..sedar jak ku, orang ramai sekeliling aku, ngangkat aku nait ke pajero KESIHATAN. Diberi rawatan...then...2nd time ya, ku luput kat Office Customer Service Centre, Song. MA mekorg jenguk ku kat opis ya, time ku lepak ngan Cartina. Last2 time borak2 ya....pening laa teramat sangat... palak ku sejuk gk...ttba jak berpeluh. Aku pun colapse gk. Anding ngangkat ku pegi kereta Ismail... Ngantar agik ku ke Klinik...Aiya.... Teruk juak demam ku time ya... Lemah badan ku... Palak ku terhantuk time 1st pengsan ya.. HuHu....


3rd Phase oF my Chicken Pox~ Heee~! :)

Apa yang ku tauk, bergegas laa aku cari maklumat pasal ciken pox on da net, semata2 mok jaga kulit muka aku yang teruk kena infected... hahah....Aduyai....Last2, ku jumpa Dr. Guang kat sri aman....

Katanya, XDA PUN PANTANG TIME KENA SAKIT TOK. Cuma ELAKKAN MAKANAN SEPERTI UDANG,SOTONG,PERKASAM... sbb bnda ya boleh molah gatal. Takut tgaru2 bekas ciken pox nya, akan infected. ya jak sebenarnya.. AYAM,PORK, TELUR.... Bedal jak.... xda doktor madah xboleh makan.. Cuma kicap cuba elakkan laa sebab xmok bekas luka nya akan hitam mun dah sembuh kelak... Ya jak...xda pantang gilak. Untuk sejukkan badan, ai kelapa,ai cap badak, boleh laa diminum untuk mengelakkan panas yang melampau dalam badan..last2 pengsan cam aku ria...hahah~ada juak madah ai krim soda boleh diminum untuk poX ya kluar dgn cepat.... tapi seksa sikit laa...ku x smpat mok cuba...heheh~ sbb doktor berik ku antiviral dah~ heheh~

1 comment:

Lorz Benedict said...

apuu.. dah okey ka parut yng dtinggalkan oleh 'ayam' ya pada ko??